Учени твърдят, че са създали видеоигра, която лекува хиперактивност

Хиперактивността при децата вече няма да се лекува със спорт, упражнения и логически занимания за концентрация, а с видеоигри. Това обявиха учени, които участваха в разработването на ново приложение, за което твърдят, че "лекува" детска хиперактивност. Видеоиграта, която е наречена "EndeavorRX" официално е одобрена от американската агенция по храните и лекарствата. След 7 години проучвания и тестове върху над 600 деца, тя официално беше призната за лечебен медикамент. И това не е никакъв майтап, пише businesswire.com. Специалистите твърдят, че са направили мащабно проучване, а резултатите от него показват, че една трета от децата преодолели синдрома за дефицит на вниманието, след като играели на видеоиграта по 25 минути дневно, 5 дни в седмицата. Терапията се прилагала средно по 1 месец, но резултатите били изумителни. Създателите на играта твърдят, че единствените странични ефекти са напрежение и главоболие, но това е много по-безболезнено, спрямо страничните ефекти на традиционните лекарства. Допреди 5 години се говореше много за тази видеоигра. Твърдеше се още, че тя може да доведе до революция в лечението на нарушен дефицит на вниманието при децата. Освен това се смяташе, че може да лекува още хиперактивност и Алцхаймер, а през 2017 година учените директно заявиха, че видеоигрите ще бъдат терапията на бъдещето. Всъщност идеята, че игрите могат да имат терапевтичен ефект не е нова. Видеоигрите обаче са опасни за здравето, тъй като злоупотребата с тях може да доведе до влошено зрение, нервност, хиперактивност, както и главоболие, напрежение и други странични ефекти. [caption id="attachment_633592" align="aligncenter" width="300"]Учени лекуват хиперактивност с видеоигри сн. Инстаграм Учени лекуват хиперактивност с видеоигри сн. www.ybierling.com[/caption] При все това те намират доста широка употреба, особено в САЩ, където се смятат за доста успешна иновация. Един пример за използването им за медицински цели е този, при който хора, които са претърпели тежки изгаряния, облекчават болката, като използват виртуална реалност или играят игри с очила за виртуална реалност.